sâmbătă, 13 februarie 2010

Ce e iubirea?


Iubirea... Ce e iubirea? Tu stii? De multe ori am incercat sa ii dau o definie complexa dar mi-am dat seama cu cat repetam mai mult definitia cu atat intelegeam mai putin. M-am gandit asa: iubirea e un complex de alte sentimente, stari de spirit si alte chestii(bucurie, simpatie, tristete, fericire, lacrimi, tandrete, ura, minciuni, acte de eroism etc); cand iubesti fericirea persoanei respective trebuie sa fie fericirea ta. Dar aceasta definitie e total gresita. Cand iubesti esti egoist: vrei persoana doar pentru tine, da tii la fericirea ei, dar daca nu e cu tine putin iti pasa ca se intelege mai bine cu altcineva, decat cu tine.



Probabil daca mi-ai arata ca ma iubesti nu te-as crede, pentru ca in final nu stiu ce e aia "iubire" si nu as stii daca e iubire. Cand spun "te iubesc" poate ca defapt nu iubesc si e ceva asemanator. Dar daca nu stiu ce e iubirea si nu stii ce e iubirea cum putem sa iubim?




Exista mai multe feluri de iubire: pentru muzica, obiecte, familie, prieteni, iubit/a, dar cum le diferentiezi? Care e diferenta intre ele? Asa daca stai sa te gandesti e acelasi lucru "ii iubesc pe In Flames", "iubesc jocul asta", "mami, te iubesc", "stii... iubitule... te iubesc!". Toate expresiile astea contin te iubesc... Dar iubirile astea sunt atat de diferite intre ele. Dar de ce? Care sunt diferentele? Poti sa imi spui? Nu poti sa spui decat ca iubirea de muzica difera de iubirea de mama. Dar prin ce? Poti exprima in cuvinte? Poate ca asta e problema. Iubirea nu are o definitie exacta, poti sa fii egoist in a iubi, sau din contra, foarte darnic, iubirea difera de la persoana la persoana.



Si cum sa cred eu ca ma iubesti, daca eu iubesc altfel? Si cum sa crezi tu ca eu te iubesc, atunci cand eu percep iubirea diferit? Ce e iubirea pana la urma? O forma extraterestra de sentiment? :)) nici chiar. Poate ca insa misterul de a nu stii ce e acest "ceva" o face interesanta. Poate daca am stii cu precizie ni s-ar parea banala si lipsita de importanta. Dar ea reprezinta totul! Pentru mine doar anumite iubiri reprezinta totul, restul nimic. Si pana la urma ce e totul sau nimic? Doar atat. Un tot si un nimic si o iubire printre ele.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu